Terugblik Ondernemersontbijt Regeldruk Verlagen

We kijken terug op een geslaagd ondernemersontbijt Regeldruk verlagen. Vrijdag 19 juni gingen zo’n 70 ondernemers met elkaar en de gemeente in gesprek over de kansen en mogelijkheden om regeldruk bij ondernemers te verlagen. 

Wethouder Stijn Steenbakkers opende de bijeenkomst: “Een sterke lokale economie begint bij ondernemers die de ruimte krijgen om te ondernemen. Maar we weten ook dat complexe en onnodige regels het ondernemerschap niet bevorderen. Daarom zijn we hard aan het werk om de regeldruk te verlagen door bestaande regels te schrappen, te verduidelijken of eenvoudiger te maken. Input vanuit ondernemend Eindhoven kunnen we natuurlijk goed gebruiken. Zo maken we samen ondernemen in Eindhoven makkelijker en aantrekkelijker en krijgen ondernemers de ruimte om te doen waar hun hart ligt: ondernemen!”

Daarna deelde ondernemers Simon de Wit (Ikigai), Angelique Kok (Piazza Center) en Anneke Faes (Philips Fruittuin) hun ervaringen in een panelgesprek. En natuurlijk was er tijdens het ontbijt ook volop ruimte om te bespreken van welke regels ondernemers af willen of welke regels we slimmer of eenvoudiger kunnen maken. 

Als je als ondernemer ergens tegenaan loopt, meld je dan vooral bij het ondernemersloket: ondernemersloket@eindhoven.nl. Of laat het ons weten via: www.ondernemendeindhoven.nl/regeldrukverlagen